Mys

                                  

Det var inte bara invigning igår, det var ju första advent också. Det betyder att man får börja julpynta liiite. Tomtarna är förbjudna i vårt hus ett tag till. Men gardiner, dukar och blommor är tillåtna. En sån där julblomma (Millan med gröna fingrar är i farten) som står på bordet får vi av Fredriks mamma varje år. Nån julstjärna skulle jag kanske också köpa...
Jag tycker att det är så mysigt med julen. Och jag trivs så himla bra i vårt underbara hus. Skulle kunna sitta hemma och bara kuckilura hela december. Jag är lycklig som lät Fredrik övertala mig till husköpet.

Nu sitter vi i soffan och dricker vårt kvällskaffe. Det har blivit en dålig vana att dricka kaffe så sent på kvällen. Men det är vår stund på dagen. När Ludvig sover och vi kan sitta i soffan och bara umgås. Idag tog det förresten bara en och en halv timme att natta lillen. Det är tur att man är två om det där med barn...
Nä, nu ska jag minsann svulla ner en liten glass också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0