Som en brunfläck uppochner

Jag har en kostig fläck på mitt ben. Den kom för ett par år sen och har sakta vuxit sig större. Det ser lite ut som att jag börjat mögla. Visst blir man äldre men jag tycker väl inte att bästföre datumet gått ut än... Emma tyckte lite att det såg ut som en brunfläck uppochner.

Idag mötte jag tre pojkar på väg hem från skolan när jag gick hem till mamma. De studsade sådär lite glatt som bara barn kan göra.

- Jag vill gå i förskolan igen.
- Varför det?
- Det var mycket roligare.
- Varför det?
- Då fick man leka mycket mer. I ettan måste man jobba!

Ojojoj pojkar. Ni vet inte vad som väntar, tänkte jag. Och precis när jag tänkte det så försökte jag ta tillbaka den tanken. För alla vet ju vad den betyder... Tant! Kanske får jag kolla bästföre ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0