Utgång

Då var den avklarad. Första utgången sen Ludvig blev planterad. Eller jag var ju förresten ute nån gång med lillen i magen. Men inte med alkohol inblandat då. Igår sov Ludvig borta för första gången, farmor och farfar stod för hotellrummet. Inte hann vi nämna nattlig barnvakt förren de for iväg och köpte en resesäng.
Efter att vi lämnat Ludvig begav vi oss till Lyktorna för mat och dryck. Senare vällde det in folk som lyssnade på musik, dansade och drack sprit såklart. Anna ställde vakten lite när hon hade möte med Alma utanför.

- Behöver man stämpel om man ska in igen?
- Vaddå, ska du ut och röka eller?
- Nä, amma.

Hon fick en biljett och när Alma var mätt och belåten kom hon tillbaka och svängde de lurviga med mig på dansgolvet. Herregud vad det var längesen! Senare bar det iväg till Horizont för ännu mer dans. Det var en härlig kväll, att var ute med Fredrik igen var otroligt roligt. Jag kände mig hur busig som helst. Men jag måste erkänna att jag ett antal gånger fick lite mindre ångestattacker och kände mig som världens sämsta mamma som lämnar bort sin lilla bebis för att gå ut och festa.


Nu är det Körslaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0