Vi saknar pappa...

Vi har varit utan pappa heela dagen idag. Först jobbade han som vanligt och efter det åkte han direkt till Kristianstad för att spela match. Där är han nu och jag såg nyss att matchen står 3-1 till PIK. Det glädjer!
Jag har nyss nattat Ludvig, diskat upp dagens flaskor/haklappar/matskålar och lagat en kopp kaffe. Njuter av den och tittar på Idol =)

Man uppskattar lite andra saker nu än vad man gjorde tidigare. Jag har en vän som skaffade barn ett bra tag innan mig. En dag när vi pratade sa hon " Det är så skönt när mannen kommer hem och tar med barnen på ovanvåningen så att jag kan städa efter maten och diska undan i lugn och ro..." Jag höllt på att dö! Jag tänkte, herregud är det så livet ska sluta. Att det bästa som finns är att diska. Nej aldrig i livet ska jag låta det sluta på det viset. Bara för att man får barn behöver man väl inte bli en torrbolle...
Nu kan jag verkligen föstå henne. Idag är jag själv väldigt nöjd med att sitta ensam i soffan med en kopp kaffe och Idol en fredagkväll. Livet förändras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0