Bevis nr 3



Botten till spjälsängen är sänkt. Igår när Ludvig vägrade att sova vid läggdags passade han på att lära sig ett nytt trick. Helt plötsligt satt han på knä i sängen med händerna på ovankanten och hånlog åt mig. Så idag var det bara till att bygga om sängen. Bevis nr 2 har jag inte ens berättat om här. Det var i förra veckan när vi var på Willys och handlade. Då åkte Ludvig i barnsitsen på kundvagnen. Lite äckligt bara att han hela tiden ville stoppa den där sammankopplaren i munnen.

Det var förresten inte bara igår han vägrade sova. Idag somnade han till vällingen vid halv åtta - åtta då han var jättetrött. Ungefär en halvtimme senare vaknade han till. Klarvaken! Just nu går Fredrik och vaggar honom för att försöka söva. Jag blir knäpp av alla upp- och nergångar med sovandet. alldeles nyss tyckte jag att det funkade så bra för oss. Han somnade varje kväll vid åtta och allt oftare gick det att bara lägga honom i sängen så att han somnade för sig själv. Nu är allt kaos igen. Han vägrar att somna i sin säng och han ska vara uppe hela kvällen. Tips tack!


Kommentarer
Anonym säger:

Låt han vara uppe lite mer på dagarna, hoppa över ngn sovstund som han egentligen inte behöver. det funkade för oss iaf :)

2009-02-02 @ 23:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0