Tomt

Så kom man hem efter en sen fredagsmatch och huset var tomt. Tomt. Ludvig är hos farmor och farfar och Fredrik är hos killarna. Jag ska jobba imorgon och Fredrik har match i Halmstad. Så istället för att han skulle somna hos farmor och Fredrik sen skulle dra upp honom och åka hem för att lämna honom där imorgon bitti så fick han stanna över natten. Trots att det känns mycket konstigt och ensamt nu så ska det bli skönt att sova en hel natt. Det jobbigast är att jag sen ska jobba imorgon och inte träffa Ludvig förrän på eftermiddagen. Det är det längsta jag har varit utan honom. Och trots att jag vet att han har det hur bra som helst så kan jag inte låta bli att ha lite dåligt samvete. Varför det nu ska vara så. Det är dumt. Ludvig ska till och med få gå på kalas imorgon. Faster ska på treårskalas och ville ha sällskap med sig, så han kommer ha lajbans.

Matchen förresten gick bra. 3-3 mot serieledarna ska vi vara nöjda med. Men de kvitterar med mindre än en minut kvar så man kan inte annat än att känna det lite som en förlust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0