Badpojke

Jag fick inte jobba idag heller. Kollegorna ville inte ha mig där, vilket jag tyckte var lite taskigt. Men jag har njutit av dagen ändå. Det har ju varit underbart väder. Jag och Ludvig lekte i trädgården en stund. När jag först la ner honom på gräset lekte han säl en stund innan han insåg att det inte var livsfarligt att sätta händerna och knäna i gräset. Kvällsbadet blev ett riktigt skumbad. Killen har äntligen fattat att vatten är samma sak hemma som på badhuset och han är inte längre lika skeptisk till att bada hemma.



När det var läggdags insåg jag att Ludvig inte alls är så smart som jag trodde. Han hade inte alls fattat det där med att ändra klockan och trots att jag försökte föklara för honom envisades han med att hålla sig vaken. Mamma, klockan är bara typ sex. Jag ska inte sova nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0