Bitterljuvt

En söndag som alla andra, men ack så annorlunda.
Idag stämplade jag ut för sista gången på avd 11. Vilken märklig känsla. Än har jag nog inte förstått riktigt. Men riktigt lycklig blir jag när jag tänker på hur mycket jag ska vara ledig på helgerna. Jag ska inte jobba en helg förrän efter min semester, vilket betyder ungefär vid månadsskiftet juli-aug. I nästan tio år har jag haft jobb och extrajobb som innneburit helgarbete.

Jag gick hem extra tidigt idag för att öva på lediga söndagar. jag måste säga att jag var riktigt bra på det. Började med lite kaffe på terassen. Planterade ett körsbärsträd, för att sedan slumra till lite i solstolen. Vad säger ni om det va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0