Gröna fingrar..?!

Idag har vi fortsatt gårdagens trädgårdsfixande. Lite tråkigt bara att det inte var lika underbart varmt idag. Efter en sväng i Malmö och besök i alla Svågertorps affärer (Dagens roligaste var när Carro blev stoppad när hon försökte stjäla en kundkorg) var vi ändå redo för lite hårt arbete.
Jag kände lite att det var dags för mina hemgjorda Eterneller att lämna Balders. Istället planterade jag lite påskliljor och penséer (stavas det så?). Jag känner mig som en riktigt duktig husfru. Och fint blev det på framsidan också.
Efter att Ludvig var nattad smet vi ut igen för att gå loss på trädgårdslandet Fredrik grävde igår. Morötter, dill, gräslök och lite sallad blev det. Några solrosor att pryda trädäckets vindskydd hoppas vi också dyker upp så småningom.

Nu är jag väldigt förväntansfull. Dock lite nervös att vi planterat för tidigt. Fast vad vet jag? Det är inte många som skulle hålla med om att mina fingrar är gröna. Annat än spygröna då....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0