Tisdag

Fast det känns som måndag. Och imorgon är det fredag. För oss i alla fall. Fredrik är ledig torsdag och fredag, sen åker han till Stockholm i helgen. Globen väntar på att fyllas av långa, taniga innebandynördar. En annan får äran att se matchen i Folkets park, Trelleborg. Det är intressant det där med innebandyfolk. Spana in vilket herrlag som helst och se hur många snyggingar du kan hitta. Garanterat inte många. Den typiske innebandyspelaren är lång och smal och gärna med lite stripigt, tunnt hår (som ändå tvunget ska vara långt och sitta fast i pannan med ett käckt hårband). Inte alldeles fager helt enkelt. Hockeyspelarna är alldeles för machotrånande och har ett ganska räligt betéende med snorspott och hängsnus. Friidrottare kan ofta vara lite för muskulösa och alltså lite hårda för min smak. Rugbykillar lite gubbfeta. Vilken art borde jag slå mig för egentligen? Vad ska jag satsa på att skola in Ludvig till?

Kommentarer
Carolin säger:

Själv kan jag nog hitta en, två eller till och med fem puddingar inom var sport du räknade upp (: (Kanske inte friidrott.. Får bara upp Stefan Holm i huvudet... Rysningar!)

2009-04-14 @ 23:05:52
URL: http://makemebreathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0