Besviken

När jag precis börjat se lite fram emot att börja jobba träffade jag arbetskamraterna och fick höra en massa tråkigheter. Nu funderar jag på att börja sälja strumpor eller nåt. Nyligen hade ledningen kallat till ekonomimöte på avdelningen. Inga vikarier får förlängt. De har öppnat upp fyra extra vårdplatser på avdelningen (endast för sommaren heter det, men jag vet inte om någon tror på det) och minskar på personalen. I och med att det blir mindre folk måste vi som är där jobba mer helger. På tio veckor jobbar vi fem, varav den ena bara är ett pass. Varannan helg! Men misströsta inte, ni får ju extra lediga dagar i veckorna...

Så nu ska jag gnälla rumpan av mig i en eller två veckor. Sen får jag väl ruska av mig bitterheten och gilla läget.

Kommentarer
Carolin säger:

Tuff dag på kontoret? OM! Telefonen ringe - håll i hatten nu - tvååå gåånger! Wosch.. Också fick jag faktiskt två mail också.

(Ironiskt nog så ringde det under tiden jag skrev detta...)

2009-07-07 @ 11:10:42
URL: http://makemebreathe.blogg.se/
Sessatessan säger:

Vi får höja upp hösten med maaaaaassor med fika och andra roligheter! Jag tycker det ska bli sååå kul att ha dig tillbaka i alla fall!!!

2009-07-07 @ 20:04:21
URL: http://sessatessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0