Regn....

Man kan inte vara bra på allt samtidigt. Just nu är jag verkligen inte bra på att blogga. Vädert har varit alldeles för fint och sällskapet bättre än datorn. Helgen har bara sprungit förbi. Men nu regnar det äntligen så att jag kan uppdatera lite. Jag och mannen har varit väldigt flitiga i helgen. Efter tevligt valborgsfirande med grillning och massor utav skaka rumpa var vi helt redo för att ta oss an resten av helgen som riktiga familjesvenssons-i-en-trevlig-förortsidyll-på-försommaren. Jag har slängt ut täckbark i häckrabatten. Att "slänga ut" är kanske fel uttryck. Att släpa på 12 stycken femtioliters säckar har gett mig värk lite här och var. Det var dessutom bara på en tredjedel av tomtgränsen... Jag har dessutom grävt en ny rabatt där det nu bor en vinbärs- och en krusbärsbuske. Be för dem.
Fredrik har tagit sig an uterummet och gjort klart den murade väggen som stått ofärdig sedan julen -07. Det är galet vad man snabbt vänjer sig själv vid sådant som egentligen inte är okej.

Idag var vi monstereffektiva när Ludvig sov middag. Fredrik putsade alla fönster i huset (okej, han tjuvstartade lite) och jag storstädade. Torkade golv och allt. Nu känns det hur härligt som helst att bo på Balders.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0