Besöksdag

Idag har besöken kommit och gått på Balders på löpande band. Först ut var morfar som kom med bullar och drack kaffe. När han gick ut genom dörren mötte han farmor och farfar som kom med semlor. När de var på väg att packa ihop sig ringde Anna och kollade om vi var hemma så hon och Bengt kunde titta in. De kom med.... Ingenting. Snåljåpar! Så kaffekokaren har gått varm idag. Grannen hann också kika in och önska god jul. Han fick inget kaffe, blev inte ens insläppt över tröskeln. Inte för att han inte är trevlig, för det är han, men det kändes lite obekvämt att släppa in grannen när jag gick i pyjamas. Nu har det lugnat sig i hemmet. Vi slappar i soffan och Ludvig vilar eftermiddag. Det är en mysig dag, jag älskar spontanbesök. Och jag älskar att vara hemma med hela min familj. När Ludvig vaknar borde vi ge oss ut en sväng. Igår var vi innanför dörrarna hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0