Lönebesked

Idag har jag varit på jobb och hälsat på. Hade en styck julklapp att inkassera. Det blev handdukar i år, vilket jag tyckte var bättre än förra årets klapp som var en julskiva med Trelleborgs musikkår (no offence). Fick även reda på min nya lön. Det har äntligen blivit klart sen strejken i våras. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker. Om jag bara ser till hur mycket mer pengar JAG får extra i månaden ska jag väl vara nöjd. Men om jag jämför med mina kollegor som började året efter mig borde jag gråta. Eller om jag jämför med Fredrik... Min chef tyckte lite synd om mig också, så egentligen är det väl inte bra. Men det kommer att bli!

- De stora vinnarna i det här avtalet är de som har jobbat i ett år. Förlorarna är ju bland annat... DU. Ni som jobbat nåt år men inte hunnit upp i lön så mycket.

Detta och nästa år kan ingen hänsyn tas till hur man utför sitt arbete, lägstalönen ska upp och då finns det inga pengar över till annat. Det betyder att de som precis har jobbat ett år tar ett jätteskutt upp till samma lön som oss som jobbat några år. 2010. DÅ kan jag premieras för mina arbetsinsatser. DÅ ska vi se till att det blir individuella löner med en god lönespridning igen.

Kommentarer
Linda säger:

Får du lön för ditt jobb??? Jag får bara ett bidrag...

2008-12-11 @ 22:39:48
Jenny Pariola säger:

Tråkigt med lönen, alltid trist när man kommer ikläm endast av anledningen att man inte arbetat länge. Annat borde prioriteras, vem säger att den som arbetat längs arbetar bäst?

Och vad gäller Trelleborgs Musikkårs (fast det är egentligen fler på skivan!) julskiva.... haha, ingen kommentar, jag gillar den, men jag spelar ju där! haha...

2008-12-11 @ 23:17:16
URL: http://jennypariola.blogg.se/
Sessatessan säger:

Jag har också fått veta min lön nu... tssss...

2008-12-15 @ 11:15:11
URL: http://sessatessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0