Vart tog medmänskligheten vägen?

Idag tog jag bussen till mormor. Busschauffören var helt galen. Först satt han och skrek svordomar i bussen när ett vägarbete störde hans körning. Sen gasade han på och tog kurvan några kilometer i timmen för fort. Ludvigs vagn välte, med honom sovandes i den. Jag satt  på sätet bakom och hade ett räcke mellan mig och vagnen. Men jag lyckas få tag i handtaget innan vagnen dunsade helt i golvet. Där satt jag med vagnen balanserandes i en hand. Jag hade inte kraft nog att dra upp den och jag kunde inte resa mig ur mitt säte för då hade jag tappat greppet om vagnen. Tror ni att det är någon j*vel som reser sig och hjälper till? Det var inte några sketna matkassar som välte omkull. Det var en barnvagn med en bebis. Vad är det för fel på människor?!

Som tur var hade jag både täcke, vind-och regnskydd över Ludvig så han kunde inte åka ur vagnen. Han kasade bara lite rundor där inne. Annars vill jag inte tänka på vad som kunnat hända...

Kommentarer
Anna HK säger:

Vissa busschafförer skulle lätt bli ifråntagna sitt busskort. Kör som dårar och är allmänt otrevliga. Himla trist att höra att ingen hjälpte dig, väldigt dålig stil. Tur att det inte hände något allvarligt. Ring till bussbolaget och klaga! Ha en fortsatt trevlig kväll =)

2008-12-02 @ 17:35:17
URL: http://annahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0