Galet

Eftersom jag inte hade något bättre för mig en fredagskväll som denna surfade jag in på Mina sidor hos csn. Man skulle kunna säga att jag spolades i land efter att ha fått surfingbrädan i huvudet och tre kallsupar i lungorna.

Jag tycker att jag (läs: Fredrik) betalar mycket på mina lån idag. Men det kommer ju bara att bli mer! Det sjuka är att lånet knappt minskar något heller. Får man tillbaka på dessa betalda räntor så som på banklån? Under de sista åren av min återbetalningsperiod, då det kommer att vara som dyrast för mig, kommer jag att betala 900 kronor i månaden. Av min sjuksköterskelön. Dessa uträkningar är dessutom gjorda med årets ränta som är 2,5 procent. Det är väl knappast troligt att den håller i sig. 

Graf över återbetalningen


Nä, nu ska jag gå och skrapa min trisslott och hoppas att jag vinner så jag kan betala av mitt lån.

Kommentarer
Tove Henriksson säger:

Om det är någon tröst så betalar jag 900 kr i månaden nu, mitt andra år, så jag vill inte ens ta reda på vad det kommer bli när det är som dyrast =)

2009-04-18 @ 12:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0