AJ

Mitt mammahjärta värker. Ludvig har varit världens sjukaste idag. Nästan i alla fall....

Var på vårdcentralen i förmiddags. Han var röd och prickig i halsen. Har strax över trettionio graders feber och har hängt i min famn i princip hela dagen, men eftersom halsprovet var negativt ville doktorn inte kolla ett crp. "Han mår ju bra annars. Han kommer snart att bli förkyld så ge honom näsdroppar förebyggande". Jovisst!

Eftersom han två- tre timmar efter alvedonen blir stekhet och slö som en pannkaka igen pratade jag med sjukvårdsupplysningen ikväll om hur mycket man får överdosera paracetamol till bebisar (ja, jag ytnyttjar sjukvården till fullo). Den kvinnan tyckte att jag, istället för att ge läkemedel, skulle duscha av Ludvig i ljummet vatten. Även mitt i natten. Man ska bespara våra barn kemikalier.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om råden jag fått idag. Jag vet inte vad jag hade velat höra egentligen, men jag tror inte att det var det här i alla fall. Näsdroppar innan förkylning ratade jag direkt. Ljummet bad testade jag innan jag la prinsen i säng och tio minuter senare kunde man igen steka ägg på hans kropp. Han fick alvedon.

Nu sover prinsen och jag vill helst sitta och titta på honom. Men det hjälpte inte igår så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0