NU!

Nu måste det officiellt ha blivit vår. Det är andra dagen jag promenerar utan mössa. Och det är andra dagen jag får ta av vantarna för att det är för varmt. Då är det väl ändå vår? Jag blir så lycklig av solen. Idag var det ju inte ens storm på Balders så man riktigt kände hur den värmde.
Gick hemifrån redan lite innan åtta i morse för frukost hos mormor. Mötte en massa barn på väg till skolan och när jag gick förbi min gamla mellan/högstadieskola fick jag en stor klump i halsen. Tusen minnen kom til mig och jag blev alldelses nostalgisk. Det kändes så rätt att jag skulle svänga in på skolgården och hänga av min jacka i skåpet. Skåp nr 329. Men det blev helt tokigt när jag insåg att jag hade barnvagn istället för cykel och dessutom var en sådär nio år försenad till SO-lektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0