Mors dag

Idag är det min dag! Ludvig firade mig genom att vara en solstråle hela dagen. I alla fall fram till nattning. Hans pappa hade hjälpt honom att fixa en present också. Morsan (Ludvigs. Bara Ludvigs, hon är inte mamma till Carro) ska få lite behandlingar när det bär av till spa. Lite massage med heta stenar och en avkopplande (?!) stund på spikmattan blir det. Nu ska vi bar få tummarna ur rumpan och boka en dag.

Det har varit en underbar dag. Sommaren är här! Vi plockade fram Ludvigs plaskpool och han fick bada utomhus för första gången. Han var helt i exstas, visste inte riktigt vad han skulle ta sig till. Han kröp ner och upp ur poolen, studsade på rumpan och klappade händer.



När det var läggdags idag var lillen inte lika charmig som i badet. Det märktes direkt att han hade bestämt sig för att inte vilja somna. Men det ville jag att han skulle. Och som vanligt i sin säng. Det blev en kamp mellan två envisa som vanns av mig. Efter en timme och fyrtiofem minuter....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0