Lördag

Idag är det en underbar lördag. De som känner min familj vet att vi har ganska mycket för oss på olika håll. Och även om vi är hemma så har vi ofta besök eftersom det är så populärt att hänga på Balders. Vilket är trevligt, förstås. Men de dagar vi får umgås bara familjen njuter jag av.

Igår hade jag och Fredrik fredagsmys när storhandlingen var avklarad och Ludvig somnat. Idag fick jag sovmorgon till strax innan åtta (ja, jag har ändrat mina perspektiv på sovvanor). Då tyckte Ludvig att det var dags för mig att stiga upp så han ställde si goch drog i min morgonrock som hänger på en krok bakom sovrumsdörren. Fast jag hade redan vaknat till litegrann när Fredrik jagade Ludvig på alla fyra och råmade som en ko.

Nu sover lillen igen och jag ska lämna datorn och passa på att njuta av ensamtid med mannen. Men jag antar att han tar över datorn när jag släpper den, så vi får se hur det blir med det. I eftermiddag bär det av på innebandy och senare är vi bjudna till Annika och Henrik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0